Saturday, December 31, 2011

There's always a rainbow after the rain...:)




Disaat aku menulis..sudah masuk hari terakhir tahun 2011..Hari ini..31.12.2011......hari terakhir buat tahun yang penuh kesedihan buat diriku..Tahun 2011.....begitu banyak kenangan menyedihkan buat diriku.....satu kenangan..satu kebenaran...satu kesedaran...satu pengajaran...........

Tahun 2011 aku bermula...dengan impian untuk bersama dengan insan yang aku cintai...sungguh indah impian itu...merancang.........untuk menggapai kebahagian...seperti indahnya bintang dilangit...yang menerangi kehidupan manusia....memberi cahaya kehidupan...begitu bahagia...aku begitu terbuai akan indahnya cinta...hingga aku terlupa.......memang benar...kita hanya merancang...tetapi tuhan yang menentukan segala-galanya.............

Dan kini...impian itu tiada lagi.....impian itu telah hilang...hilang bersama dengan airmata yang mengalir...tak ku duga,,,berakhirnya impian itu...takdir tuhan mengatasi segala2 nya......bintang itu tidak akan pernah bersinar lagi........Ditambah dengan kegetiran hidup...berusaha mencari rezeki.......sungguh amat memeritkan rasanya...Disaat aku sangat2 memerlukan kehadiran dia memberi aku sokongan...tetapi...aku hampa..aku terlupa...dia telah pergi meninggalkan aku...buat selamanya........dan sejak itu..di blog inilah..aku meluahkan segala rasa ku....menulis untuk mengubati hati yang terluka...segala isi kandungan blog ku ini......hanya lah buat tatapan aku sendiri...membaca kata2 yang memberi aku semangat.......terima kasih kepada yang sudi berkongsi.......;)

Tahun ini akan berakhir,,,,hanya 1 hari lagi.....aku harap...seperti berakhir nya..tahun 2011 ini..begitu juga berakhirnya kesedihan ku ini.......syukur ya ALLAH...kau masih menyayangi ku........terima kasih kerana menyedarkan aku.........semoga bahagia akan datang menjenguk ku disini......aku menanti sinaran bintang itu muncul kembali.......seperti bintang kehidupan....yang menerangi........kehidupan insan lain.......

Aku juga belajar erti sebenar cinta......erti persahabatan...erti kekeluargaan..erti kebahagiaan...erti kekecewaan..erti penderitaan.......terima kasih ya Tuhan......tidak akan aku lupakan 2011 buat seumur hidupku......kini baru aku sedar....cinta yang agung hanya lah cinta dari ALLAH S.W.T........kasih sayang yang sejati hanya dari keluarga kita sendiri......cintai lah ALLAH tuhan yang satu...sayangi lah keluarga yang sentiasa bersama kita disaat susah dan senang............

2011..akan berlalu...berlalu bersama kenangan itu........selamat tinggal kekecewaan...selamat tinggal penderitaan......selamat datang 2012..........selamat datang kebahagiaan....semoga aku terus kuat menghadapi kehidupan ini Ya ALLAH.....masih jauh kurasakan perjalanan hidupku ini.........masih banyak yang perlu aku lakukan........masih ada keluarga yang aku sayangi.......alhamdulilah......syukur Ya ALLAH......semoga aku sentiasa dalam pemelihaaran dan lindungan Mu Ya ALLAH....semoga aku masih mampu tersenyum menghadapi hari2 yang akan datang...........aku tidak tahu...bagaimana perjalanan hidupku nanti...semoga lebih baik...semoga dipermudahkan.....InsyaALLAH............amin yarabal alamin...


Remember this...: Like a rainbow after the rainthere's always a good thing after the pain.....:)

No comments:

Post a Comment