Thursday, December 29, 2011

Kuatkah Aku Ya ALLAH........

Semakin hari aku rasa kan aku semakin tidak kuat untuk menjalani kehidupan ini.......kadang2 aku rasa tidak mampu lagi..aku x berdaya...aku hambaMU yang lemah...aku hambaMu yang tidak berdaya tanpa pertolongan Mu Ya ALLAH.......

Kadang2 aku merasa aku telah berputus asa...aku cuba sedaya upaya ku untuk tersenyum...gembira..dan melupakan segala2 nya...melupakan segala yang telah berlaku...melupakan kenangan lalu...tapi aku xmampu Ya ALLAH...aku benar2 xmampu.....tolonglah aku Ya ALLAH...berilah aku kekuatan untuk melupakan semua nya...aku benar2 ingin menjalani kehidupan baru...mencari kebahagiaan baru....tapi kenapa ada saja halangan yang menimpa...ada saja dugaan yg dtg...Ya ALLAH...aku takut aku xmampu lagi..aku takut aku xkuat lagi..t0longlah..kasihani lah hamba Mu ini Ya ALLAH.....

Aku tidak ingin menangis lagi...aku tidak ingin kecewa lagi...aku tidak ingin mengulangi kesilapan lalu...bantulah aku Ya ALLAH..hanya padamu tempat aku berharap..hanya pada MU tempat aku mengadu segala isi hatiku..hanya pada Mu tempat aku meluahkan segala2 nya...kerana Engkau Maha Mengetahui segala2 nya...

Sesungguhnya hanya Engkau yang mengetahui segala isi hati ku...Ampuni lah aku Ya ALLAH...jika ini ujian dari Mu...jika Engkau memilih aku untuk menjalani ujian dan dugaan ini, aku mohon sangat2 kepada Mu Ya ALLAH....berilah aku kekuatan....beri aku ketabahan,..beri aku kesabaran.............

supaya aku terus mampu meneruskan kehidupan yang indah ini...bersama orang2 yang aku sayangi....
Mungkin aku telah banyak melakukan dosa,hingga aku diuji sebegini...tetapi....jika ini lah caranya..supaya aku lebih dekat dengan Mu Ya ALLAH....terima kasih Ya ALLAH...kerana Kau msih memberi aku peluang untuk memohon keampunan dari Mu Ya ALLAH...walaupun kadang2 aku rasa aku xlayak untuk diampuni..tetapi Kau masih beri aku peluang....Alhamdulilah Ya ALLAH.........

sEMoga aku terus kuat..........semoga aku sentiasa dalam pemeliharaan Mu........dlm lindungan Mu Ya ALLAH................Ampuni segala dosaku..............

7 comments:

  1. Setiap satu yang berlaku adalah ketetapan Allah..Pasti ada ada hikmah disebaliknya dihadapan nanti...Yakin lah...Jangan bimbang Allah takkan menzalimi hambanya..Perancangan Allah adalah yang paling terbaik...Redha la..pasti ada sinar gemilang selepas gerimis berlalu pergi..InsyaAllah

    ReplyDelete
  2. Kata2 yg indah..benar..Allah xkan pernah menzalimi hambaNya.....TQ..:>

    ReplyDelete
  3. LA TAHZAN
    HASBUNALLAH WA NI'MAL WAKIL
    (CUKUPLAH ALLAH MENJADI PENOLONG KAMI)

    ReplyDelete
  4. saya juga seakan tak mampu menjalani kehidupan. hati terdetik berkata "aku tak minta dilahirkan ke dunia samada kaya atau miskin. mengapakah tuhan jadikan manusia? tidakkah tuhan tahu segala daripada awal hingga akhir perihal makhluknya (manusia). alangkah baiknya malaikat sahaja jd penghuni syurga. tp bagaimana pula dengan neraka, takkan tuhan jadikannya sia-sia, maka manusia jd kambing hitamnya. seakan tuhan yg berkehendakkan manusia dahulu bukan sebaliknya.... entahlahhh..... "

    ReplyDelete
  5. jgn kata begitu,ingtlah leka je kita sekejap,syaitan ad tuk menyesatkn kita,na'uzubillah,mtk dijauhkn.

    ReplyDelete
  6. dunia hanya persinggahan...syurgalahla tempat kita yg sebenarnya.. jgn biarkan syaitan berjaya memperdaya fikiran kita...jangan sesekali kita memikirkan tentang zat dan mempertikai perbuatan Tuhan kelak membawa kpd kekufuran...tpi berfikirlah ttg kebesaranNya dan nikmat2Nya yang tidak
    terhitung...bersyukurlah!

    ReplyDelete