Friday, August 5, 2011

~TERsEDAR........

Di bulan Ramadhan......hari berganti hari......alhamdulilah...ak peroleh kekuatan...walaupun kdg2 aku masih menangis,,,,,,,tibe2 ak rase aku kuat...keinginan untuk berubah begitu kuat.....setiap masa jika perasaan sedih itu datang aku beristighfar panjang...aku ingat setiap yang telah terjadi...tidak ingin aku mengulanginya lagi...aku belajar erti sabar...erti kasih sayang....hubungan ku dengan emakku semakin baik...alhamdulilah...tiada lagi persaan benci....perasaan dendam...perasaan marah...aku belajar semua itu..disaat aku kehilangan semuanya....
Begitu tenang aku rasakan.......mungkin ini hikmah nya.............
Aku sentiasa mengingatkan diriku.........pe yang berlaku...salah ku sendiri...pe yang terjadi...ini balasan atas dosa2 ku yang lalu.........terlalu banyak dosa...begitu kita leka dengan nikmat bahagia yang seketika...akhirnya...balasan ALLAH itu pasti...setiap balasan atau dugaan yang diberikan bukan bererti ALLAH zalim kepada umatnya.....tetapi kita yang menzalimi diri kita sendiri...aku sedar aku manusia lemah seringkali melakukan dosa...tetapi selepas pe yang berlaku...aku TERSEDAR...tersentak aku....satu persatu dosa2 ku yang lalu menghantui fikiranku....ALLAH.......ALLAH...ALLAH....ampunkan dosa2 ku Ya ALLAH......lindungi lah hambaMU ini dari segala kejahatan..tunjukkan jalan Mu Ya ALLAH...berilah hambaMU ini petunjuk.....jika perpisahan yang terjadi....memberi kebahagian yang berkekalan...aku rela.....walaupun begitu sakit, begitu perit...aku sanggup..jika ini takdirMU...berikan aku kekuatan untuk redha apa yang telah berlaku......
Tiada guna kita menyesali apa yang telah terjadi...tiada guna menyalahkan orang lain...kita sendiri kenal diri kita sendiri....ALLAH Maha Mengetahui,,,ALLAH Maha Adil....setiap perbuatan jahat akan dibalas...begitu juga setiap kebaikan...wlaupun sebesar zarah..pasti ada ganjarannya...ini janji ALLAH....

CINTA DAN ANUGERAH

Kau tempat ku mengadu hati...
Memberi segala hidup..
Dunia dan seisi nya milik MU..
Mencintai Mu sejati...

Ku manusia yang penuh DOSA..
Berharap ampunan MU..
Lihat di langit kesempurnaan hadir MU..
Kau cinta pertama dalam hidup...

ALLAHUAKBAR Maha Besar..
MemujaMu begitu indah...
Selalu kau berikan semua...
Kebesaran Mu...Tuhan.........

"Bahagia itu pasti hadir....jika Cinta yang dianugerahkan Tuhan itu...diredhai dan diberkati.............."

~Wahai sahabat yang kecewa,menderita dan sengsara kerana cinta, fahamilah bahawa kehidupan kita makin sampai ke penghujungnya.. Hari esok pun kita sendiri tak pasti samada menjadi milik kita.. Gapailah keredhaan ALLAH dengan melaksanakan suruhanNYA, dan meninggalkan laranganNYA.....................~





No comments:

Post a Comment