Tuesday, August 30, 2011

Syawal yang sayu....

Di malam 1 Syawal...hatiku menjadi begitu sayu...aku hanya mampu menangis dalam hati....di depan keluargaku...ak tersenyum gembira....bersama2 membuat persiapan menjelang hari Raya Aidilfitri.....dalam hatiku...tiada siapa yang tahu....aku kena kuat,kena tabah...aku sudah berjanji tidak akan menangis didepan kedua ibubapaku....Menjelang syawal...Ramadan yang mulia akan meninggalkan ku....begitu sedih kurasakan....alhamdulilah...Ramadan kali ini,memberi makna bagi diriku.....cuma satu harapanku....setiap doa2 ku....yang kutitipkan kepada Nya....akan dimakbulkan....dosa2 ku diampunkan....aku melakukan apa yang terdaya aku lakukan...aku hanya mampu berserah pada Nya....bantulah hambaMu ini...memilih yang terbaik buat diriku,agamaku dan kehidupan dunia dan akhirat..hanya Engkau...yang Maha Mengetahui,...apa yang tidak ketahui...tunjukkan jalan Mu Ya ALLAH.....


KEHADIRANNYA mengamit seribu kegembiraan, pemergiannya amat dirasai, itulah hikmah bulan mulia Ya Ramadhan. Meniti hari-hati terakhir sebelum Ramadhan meninggalkan kita, hati tersentuh dan terasa sayu. Semoga kita dipanjangkan umur dan dijodohkan bertemu Ramadhan akan datang. Allahuakhbar!.............
TERKADANG, ujian itu juga datang melalui pelbagai tentangan dan pengorbanan yang kita lakukan di jalan Allah swt, yang tidak habis-habis. Lalu kita bersabar dan tetap berprasangka baik kepada Allah swt, dan hal itulah yang menyebabkan kita mendapat kedudukan tinggi di sisi Allah swt...
KEJUJURAN merupakan resipi utama dalam sesebuah perhubungan. Anda tidak perlu takut untuk berterus-terang andai ianya mendatangkan kebaikan pada diri anda. Walaupun mungkin ia boleh mencetuskan salah faham antara anda dan si dia, terpulanglah pada si dia sama ada boleh menerima kejujuran anda ataupun tidak...

Sayang
Di hari yang mulia ini
Ku pohon keampunan
Hanya satu yang ku pinta
Pulanglah

Termenung ku sendiri
Memendam rindu tidak menentu
Kasih suci murni yang kita bina
Hapus hancur oleh kata fitnah


Di pagi hari raya
Hati sayu mengenang dirimu
Mudahnya kau menggantikan diriku
Seolah cintaku tak berharga


Apakah suratan
Aidilfitri suatu titik akhir
Sekian lama bercinta
Kau tiada di hari mulia

Keampunan ku pohon
Sekiranya aku yang berdosa
Pulanglah ku merinduimu sayang
Ku menanti dengan hati rela



Keampunan ku pohon
Sekiranya aku yang berdosa
Pulanglah ku merinduimu sayang
Ku menanti dengan jiwa raga

Pulanglah kepangkuan ku oh sayang
Ku menunggumu di hari raya...........


Apakah aku harus terus menunggu....atau ia nya satu titik akhir....berilah aku keyakinan itu YA Allah....
Pasti aku akan merelakan nya,,,,aku redha jika ini ketentuan Mu...........kerana aku sedar aku bukan lah yang terbaik buat dirinya...Tunjukkanlah jalan Mu Ya ALLAH...........

No comments:

Post a Comment