Monday, August 22, 2011

 * Ketika kita tersungkur jatuh kerana kelalaian kita sendiri lalu jiwa kita sakit dan menderita, kitapun menangis hiba, malangnya kebahagiaan tidak juga menangis bersama kita atau menemani kita hingga keresahan terusir dari jiwa kita..... 


Benarkah itu cinta jika kita semakin lupa kemuliaan diri?


Benarkah itu cinta kalu kita hilang pedoman dan terdampar dipantai maksiat?


Benarkah itu cinta jika kita lupa diri hingga tercampak ke lembah yang hina dan dina?


Adakah benar?


Jika cinta itu menjadikan kita hina, keji dan lupa diri?


Jika cinta itu menjadikan hati kita hitam dan tidak suci lagi?


Jika kita hidup dalam kesesatan, lupa dari mana kita datang, siapa diri kita?




Jika ini cinta yang kita dapat selama ini...berhentilah mencari cinta sebegini..usah dipertahankan lagi cinta ini.....


Cinta sesuatu yang indah....memberi sekeping hati untuk dimiliki...disayangi sepenuh hati....
Menerima seadanya....membimbing....berkongsi rasa....suka dan duka...melengkapi satu sama lain....


Dulu aku langsung tidak pernah kenal erti cinta,...hingga datang seseorang....tetapi bahagia cuma seketika....jika aku tahu sakitnya bercinta.....tidak sekali aku beri hati ini kepadanya....


Sekarang hidup penuh derita.....menyesali cinta yang hadir....


“cintailah seseorang kerana kekurangannya, kerana suatu saat nanti kamu akan bahagia dengan kelebihannya…dan jangan pernah mencintai seseorang dengan kelebihannya, kerana suatu saat nanti kamu pasti kecewa ketika kamu tahu kekurangannya…”


Di saat aku sedar akan kekurangan diri ini....aku ingin berubah...kuharapkan dia sabar menerima seadanya aku....tetapi apakan dayaku aku ditinggalkan begitu sahaja....


Disaat aku terdampar mencari jalan pulang....aku hilang arah...aku dibiarkan begitu sahaja....
Tak mengapa..jika itu takdir hidupku....aku terima dengan redha....


Sahabat yang ingin bercinta......carilah seseorang yang boleh menerima kekurangan diri kita....dan berusaha bersama2 memperbaiki nya.....jika dia hanya mengharapkan kita berubah tanpa dia berubah....fikir2lah sahabat...

No comments:

Post a Comment