Saturday, August 6, 2011

Ceritera Julai@7..

Bulan Julai......membawa seribu satu makna dalam hidupku....seribu pengertian...satu perubahan..satu kehidupan..satu kesedaran....satu perhubungan....juga satu hikmah yang begitu besar maknanya.......

Seawal bulan Julai..@7 ...aku dipertemukan dengan seseorang..dengan takdir Nya...kami berkenalan..salam perkenalan itu ku sambut dengan penuh rasa syukur...alhamdulilah...buat pertama kali nya..dengan izin ALLAH..aku mengenal erti sebuah CINTA..cinta yang hadir begitu indah kurasakan...sehingga berjaya membuka pintu hatiku yang selama ini belum pernah dapat menerima kehadiran seseorang lelaki...dia adalah yang pertama..dia yang pertama ada didalam hatiku...dia yang pertama aku cintai..setulus hatiku...sesetia yang aku mampu....tiada yang lain hanya dia..walau pelbagai KETIDAKSAMAAN yang hadir antara aku dan dia...bermula dengan rasa ragu untuk menerimanya..tetapi entah kenapa..aku berusaha juga menerimanya....mungkin ini yang pertama kali buat diriku...segala kekurangan aku terima..begitu singkat rasa nya perkenalan itu...tetapi terus sahaja dimulai dengan kisah cinta...sehingga aku bergelar kekasihnya....
Begitu asyik kami melayari manisnya sebuah percintaan itu...hingga terbuai.....melupakan kuasa ALLAH SWT yang Maha Berkuasa......hinggalah dugaan demi dugaan..melanda....menghambat...tekanan demi tekanan...masing2 saling menyalahkan...saling tidak memahami........akhirnya takdir ALLAH mengatasi segala2 nya.......
Perpisahan terjadi juga......tanpa terduga,..tanpa tidak disangka...dahulu CINTA begitu kuat.....begitu mudah dilafazkan......tetapi sekarang tiada lagi cinta...yang ada hanya kata2 hina,kata2 nista,perasaan benci,perasaan dendam....aku wanita lemah...hanya mengharapkan seorang lelaki yang boleh membimbingku...dunia dan akhirat...tetapi apakan dayaku........ini ketentuanNya,,,..disaat aku ingin berubah...disaat ini..kekesalan saja yang menemani hidupku....dan semua ini terjadi dibulan Julai...ALLAH,..begitu hebat perancangan MU ya ALLAH....

Hingga menyedarkan ku.......segala dosa2 ku...segala kekilafanku...biarlah aku yang dipersalahkan..biarlah aku saja yang menerima akibatnya...aku rela...aku hanya mampu berdoa,,,agar kemaafan yang aku pinta..dapat dimaafkan...biarlah dia bahagia ,walaupun tanpa aku disisi..doaku buat dia...yang sekarang ini kian menjauh.....

Perpisahan ini benar2 mengubah kehidupanku......mengubah segala2 nya........ALHAMDULILAH...walaupun pada awalnya,...begitu perit untuk ku terima...tetapi pada suatu hari ,aku seolah2 tersedar...aku dapat rasa hikmahnya...aku dapat rasa...Tuhan masih menyayangiKU...terima kasih Ya ALLAH....8@7 till 31@7......


No comments:

Post a Comment