Monday, October 3, 2011

Apabila kamu merasa dirimu dibenci, ingatlah bahawa Dia Maha Penyayang. Apabila kamu merasa kamu sudah terlalu banyak melakukan dosa, ingatlah bahawa Dia Maha Pengampun. Apabila kamu merasa lemah, merasa letih atau rasa berputus asa, ingatlah bahawa Dialah sebaik-baik penolong. :)


maafkan aku..
walau kita tidak berhubung..
dari gayamu aku tahu aku mengganggu hatimu..
dari caramu aku tahu aku mengganggu mujahadahmu..

maafkan aku..
bukan niatku..
biarlah aku jujur..
biarlah aku berundur..
biarlah Dia yang mengatur..

if its meant to be, it will be :)





Apabila seseorang wanita mengatakan dia sedang bersedih, tetapi dia tidak menitiskan airmata, itu bererti dia sedang menangis di dalam hatinya. Temannya adalah airmata.. Apabila dia tidak menghiraukan kamu setelah kamu menyakiti hatinya, lebih baik beri dia waktu untuk menenangkan hatinya sebelum meminta maaf. Dan wanita sulit untuk mencari sesuatu yang dia benci untuk orang yang paling dia sayang..


Kadangkala kita senyum sekadar utk menutup luka dihati dan kdgkala kita ketawa hanya utk mengubati kesedihan dlm diri..Adakalanya kita melangkah dgn penuh yakin sedangkn perasaan goyah menunggu rebah..
Bila menangis tdk siapa yg tahu..Semuanya demi maruah diri..Walau siapapun kita,dimana kita berada, langit tetap dijunjung,tanah tetap dipijak..Selagi kita hidup,langkah mesti diteruskan..Jgn sesekali kesal dgn nasib diri kerana kita adalah sebahagian dari makhluk Allah yg sdg di uji oleh-NYA.. :)

No comments:

Post a Comment