Thursday, January 19, 2012

‎"...Tidak salah memilih untuk bersendirian..kerana mungkin akan bertemu dengan ketenangan..tetapi jgn biarkan ia hanyut dibawa arus perasaan, kerana bila bersendirian, kita akan sentiasa memikirkan yang bukan-bukan..oleh itu, pastikan bila kamu sendirian..ada Allah sebagai peneman sepanjang perjalanan..."

Bila aku sedih , aku menangis untuk lebih tenang . .
Bila aku marah , aku menangis untuk redakan rasa itu . .
Bila aku terasa hati , aku menangis supaya aku tak buat dosa dengan mengumpat .
Bila aku rasa benci , aku menangis supaya aku benci akan perbuatan aku sendiri..
Bila aku buat dosa , aku menangis kerana aku buat Allah murka . .
... ... ...
Ya Allah , terima kasih kerana sentiasa ada bersamaku . .
Engkau yang paling memahamiku , tiada yang lain . .
Terima kasih kerana beri nikmat 'menangis' ini untuk hamba-Mu lebih dekat
dengan-Mu . .
Alhamdulillah..


Dunia ini persinggahan sesaat, dan akhiratlah tempat yang akan kita huni selamanya. Jadikan dunia ladang berbenah dan mengais bekal kehidupan di akhirat, dan jangan jadikan akhirat sebagai pelaris dunia Anda.

Allah Azza wa Jalla berfirman : “Barang siapa yang menghendaki kehidupan dunia dan perhiasannya, niscaya Kami berikan kepada mereka balasan pekerjaan mereka di dunia dengan sempurna dan mereka di dunia itu tidak akan dirugikan Itulah orang-orang yang tidak memperoleh di akhirat, kecuali neraka dan lenyaplah di akhirat itu apa yang telah mereka usahakan di dunia dan sia-sialah apa yang telah mereka kerjakan?” (QS. Huud: 15-16)

No comments:

Post a Comment