Sunday, January 20, 2013

“Usaha kunci kejayaan bermakna kalau berusaha untuk dapatkan sesuatu mesti berjaya. Tidak semestinya berlaku begitu, ada yang usaha tapi tak berjaya dan itulah dinamakan ujian.
Kunci kejayaan yang sebenar adalah iman. Letakkan kepercayaan yang tinggi pada Allah bila usahakan sesuatu. Kita selalu kecewa bila usahakan sesuatu aimed cuma untuk benda tu je. Bila tak dapat,mulalah kecewa selamanya. Perkataan yang selalu di ungkapkan bila kecewa

“Aku dah usaha pun tetap tak berjaya, Allah memang tak adil”..

If we don’t have faith in Allah, we will be sad when things didn’t go as we planned and we always looking for something to blame..Jadinya kunci untuk hadapi ujian tu adalah dengan usaha. Kalau malas, memang terus akan gagal. Bila rasa nk buat sesuatu yg baik tu, teruskan buat jangan difikir banyak kali kerana lama-kelamaan mesti tak menjadi..


Tapi ingatlah...........


Jika aku boleh memilih, aku kan memilih yang baik-baik saja.Jika aku boleh memilih, aku kan memilih yang indah-indah saja.

Namun..Tak ada rencana yang indah selain rencana_NYA,Tak ada pilihan yang baik selain pilihan_NYA.

Marilah kita perbanyak do'a agar rencana_NYA yang terindah yang DIA pilihkan untuk kita.Aamiin yaa Rabbal 'alamiin

No comments:

Post a Comment