Sunday, November 27, 2011

SETAHUN BERLALU...

hARI ini 27 November genap setahun kenangan itu berlalu........dan hari ini juga bermulanya Tahun baru 1433 Hijrah...ALLAHUAKBAR...begitu besar kuasa Mu Ya ALLAH....

Hari INI....bermula segala2 nya bagiku...aku harap aku dpat melupakan semua kenangan itu............Akan aku buang jauh2 mimpi buruk ku itu....akan ku buang semua yang menyakitkan itu....akan aku buang segala penghinaan itu................Ya ALLAH,,ampunilah segala dosa2 ku Ya ALLAH....beri aku kekuatan...aku sangat berharap sinar kebahagiaan menerangi hidupku dunia dan akhirat...............

Ya ALLAH,
andai aku sesat dalam kabus perasaan,
bukakanlah hati aku ini menerima petunjukMu.

Andai aku diasak oleh 1001 godaan nafsu,
bantulah aku dengan benteng imanMU.

Andai aku kecewa dan terluka,
balutilah jiwaku dengan dengan kehebatan alunan ayat-ayat suciMu.

Andai aku tertarik pada laranganMU,
payungilah aku dari ajakan iblis Laknatullah itu.

Mudah-mudahan cintaku hanya padaMu,
rinduku hanya pada nikmat SyurgaMU dan
setiaku hanya pada perintahMU.

Aminnnn...





DOA AWAL TAHUN..Semoga kau menerima doaku Ya ALLAH...........

Allah SWT berselawat ke atas penghulu kami Muhammad SAW, ahli keluarga dan sahabat-sahabat baginda dan kesejahteraan ke atas mereka.

Wahai Tuhan, Engkaulah yang kekal abadi, yang qadim. yang awal dan ke atas kelebihanMu yang besar dan kemurahanMu yang melimpah dan ini adalah tahun baru yang telah muncul di hadapan kami. Kami memohon pemeliharaan dariMu di sepanjang tahun ini dari syaitan dan pembantu-pembantunya dan tentera-tenteranya dan juga pertolongan terhadap diri yang diperintahkan melakukan kejahatan dan usaha yang mendekatkanku kepadaMu Wahai Tuhan Yang Maha Agung dan Maha Mulia.

Wahai Tuhan Yang Maha pengasih dari mereka yang mengasihi dan Allah berselawat ke atas penghulu kami Muhammad. Nabi yang ummi dan ke atas ahli keluarga dan sahabat-sahabatnya dan kesejahteraan ke atas mereka....AMIN............27-11-2011..



No comments:

Post a Comment