Monday, September 10, 2012

Kadang-kadang dalam hidup ini..kita merasakan kita terlalu yakin sesuatu milik kita pastinya akan kekal bersama kita sampai bila2...tapi kita terlupa..semua itu bukan milik kita..milik ALLAH..tiada apa yang kekal di dunia..semua nya hanya pinjaman,,semuanya hanya sementara...

Masih adakah cinta sejati..?Kita sering mengharapkan cinta sejati itu ada...mungkin ada...tapi terlalu sukar untuk dimiliki..tapi percaya lah..cinta sejati..cinta abadi itu hanya milik ALLAH...Cinta manusia..terlalu mudah untuk diraih..terlalu mudah juga untuk dilupakan..Kadang2 diri ini hanyut dengan cinta...merasakan tanpa cinta manusia..hidup amat sepi sekali...tapi memang benar...sampai bila kita mampu hidup tanpa cinta...kita manusia biasa yang punya hati dan perasaan..ingin dicintai..ingin disayangi..

Tapi sekali kecewa kerana cinta..mengapa begitu sukar untuk melupakan...kenapa begitu mudah untuk menangisi segala apa yang pernah terjadi dulu..mengapa hati ini terlalu lemah..sering kecewa..hinggakan hidup seperti hilang arah...hidup dengan senyuman kepura2-an...disebalik senyuman itu tersimpan satu penderitaan yang amat menyakitkan..

Mungkin hingga sekarang...hati masih belum redha untuk menerima nya..hati masih belum ikhlas untuk melupakannya..mungkin juga hati ini masih rindu..masih sayang...masih cinta...entahlah..masih tiada jawapan untuk semua itu. dan mungkin juga perpisahan yang berlaku itu berakhir dengan satu kejadian yang amat menyedihkan..penuh dengan penghinaan...kerana salah faham..juga penuh dengan penyesalan...tapi..semua itu telah terjadi..tiada siapa yang harus dipersalahkan...kadang2 setiap apa yang berlaku..mengajar kita agar merenung diri..bermuhasbah..untuk memperbaiki kesilapan diri,..


Perpisahan kadang2 membawa seribu satu kebahagiaan...mengajar kita menghargai erti sebuah kehilangan...mengajar erti kasih yang sejati...dan juga mengajar kita erti kehidupan..

Senyumlah duhai hati kerana perpisahan ini pastinya akan membawa kepada pertemuan yang baru..kerana yang pasti perpisahan adalah kembarnya kepada pertemuan.......Semoga pertemuan yang lebih membahagiakan akan muncul mewarnai kehidupan ini..InsyaALLAH.







1 comment:

  1. semua diatas sama macam perasaan saya sekarang.. smuanya hidup dalam berpura2.. pura2 bhagia sdgkn hati derita.. pura2 snyum sdkn saya dlm ksdihan.. kdg2 trlalu sukar utk lpkan ap yg tlah trjdi dlam hdup kita.. tiada seseorg pun yg pahami kita kcuali diri kita sndri..

    ReplyDelete