Sunday, February 5, 2012

Sahabat.....

Hari ini aku diuji lagi...........jika aku diberi peluang..aku ingin mengatakan kepada seseorang yang ku anggap sahabat dunia akhirat.........
Wahai sahabat.........tidak terniat dihati untuk menyakiti hati kamu.......wahai sahabat..mengapa perasaan marah menguasai diri hingga sanggup melukai hati sahabat sendiri....

Memang benar.....marah boleh memutuskan perhubungan........marah boleh membuat kita hilang pertimbangan......marah adalah hasutan syaitan......yang menghasut manusia,hingga sanggup memutuskan persahabatan yang terjalin sekelip mata.....

Wahai sahabat...bukan sekejap kita bersama......
Susah senang sering dikongsi bersama.....
Kadang2 bergaduh..tetapi pasti bersahabat kembali...saling memaafi......
Segala rahsia dikongsi bersama
Segala kesedihan diharap dapat didengar.....

Tetapi hari ini....hatiku terluka wahai sahabat.....
Aku menangis lagi,,,,,,,keranamu sahabat
Tiada niat dihati untuk menyakiti..
Sedaya upaya hati mu ku jaga wahai sahabat........
Tetapi.....mengapa kata2 itu yang kau ucapkan kepadaku wahai sahabat.....
Walau kau marah,....xperlulah kau berkata seperti itu..........

Aku sedar wahai sahabat....
Aku punya banyak kekurangan.......banyak kelemahan..
Terima kasih sudi bersahabat dengan ku...
Melayan segala kerenahku..
Aku sangat menghargaimu sahabat.....

Jika kini kau tidak lagi sanggup bersama susah senangku
Kau tidak lagi sanggup melayan segala kerenahku.....
Tidak mengapalah...

Maafkan aku wahai sahabat..
Kerana telah banyak menyusahkan mu......
Maafkan jua..
Kerana selalu meluahkan segala masalah aku kepadamu..
Mungkin kau sudah bosan mendengar..
Tak mengapalah........

Wahai sahabat......dunia akhirat ku,,,,
Maafkan aku.......sekali lagi......
Andai aku tiada lagi didunia ini...
Andai kita ditakdirkan tidak bertemu lagi.......
Halalkan segala makan minumkan selama ini.......
Halalkan segala2 nya yang pernah kau berikan kepada ku......

Wahai sahabat....terima kasih atas segala nasihat...
Terima kasih jua atas segala teguran......
Aku ingin berubah.....bukan keranamu sahabat..
Tetapi aku ingin berubah semata2 kerana ALLAH S.W.T.....

Terima kasih kerana telah menyedarkan ku wahai sahabat.........Hati ini juga terluka......hati ini juga pernah marah kepada mu sahabat.....aku hanya lah insan biasa yang punya hati dan perasaan...tetapi sedaya upaya aku ingin menjaga hati mu sahabat......
Mungkin kau tidak pernah sedar,,,,,,mungkin kau tidak pernah memahami.....

Disaat ini, aku memang sangat memerlukan seseorang yang bergelar sahabat.......
Hanya untuk sekadar.....meluahkan rasa, berkongsi airmata, berkongsi susah dan senang......

Tetapi hari ini, sahabatku telah tiada, sahabat ku membuatkan aku terluka.......
Tidak mengapalah.......sekali lagi...maafkan aku wahai sahabat.........

Terima kasih wahai sahabat...........................................................

No comments:

Post a Comment